Plébánia- intéző képzés 2025/2026

Programajánló / Plébánia- intéző képzés 2025/2026

Plébánia- intéző képzés 2025/2026
Egymásraépülő programsorozat

Időpont: 2025. szeptember 1. - 2026. június 30. info

Jelentkezési határidő: augusztus 15. péntek

Helyszín: Gödöllő, Mater Salvatoris Lelkigyakorlatos Ház
2100 Gödöllő, Kapucinusok tere 3.

Finanszírozás: költségtérítéses

Programszervező: Váci Egyházmegye


Ajánljuk: fiatal felnőtteknek, felnőtteknek, önkénteseknek


Részletek

A Váci Egyházmegye Plébánia-intéző képzést indít 2025. szeptemberétől.

A KÉPZÉSRŐL:

Célja:

- a mindenkori plébánosok és munkatársai számára segítséget nyújtson a megnövekedett feladatok ellátásában,

- a plébániák gördülékeny működéséhez gyakorlati megoldásokat adjon, szervezett formában,

- a gondnoki, adminisztratív és intézői szolgálatok összehangolása.

Elsősorban azoknak szól a Plébániai intéző képzés, akik szeretnének rendszerezett módon és mélyebben szerepet vállalni az egyházközségek szolgálatában.

A képzés segítséget nyújt a teljes plébániai működés megismerésére, folyamatainak megértésére, a cselekvő problémamegoldás képességére, a plébános által vezetett pasztorális tervezés és megvalósítás támogatására, a meglévő és születendő közösségek számára.

A két félév folyamán adminisztratív irodai munka és gondnoki modul témáit dolgozzuk fel. A lelki megalapozást konkrét gyakorlati oktatás követi, mely során e felelősségteljes szolgálathoz szükséges készségeket sajátíthatják és mélyíthetik el a résztvevők. Ezek:

✔ önismeret, kommunikáció,

✔ plébánia irodai adminisztráció, anyakönyvezés,

✔ pénzkezelés, számlabefogadás szabályai,

✔ pályázatfigyelés, pályázatírás, projektmenedzsment,

✔ szerződések, megbízások,

✔ építészet, műemlékvédelem,

✔ sekrestye szolgálat, liturgia, evangelizáció,

✔ üzemeltetés, karbantartás,

✔ balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás.

A 2025-26-os tanévben, félévente 4 találkozási alkalmat tervezünk, péntek vacsorától szombat délutánig. (Szállást biztosítunk.)

Az alkalmak egyike egy egész hétvégés lelkigyakorlat.

KI A PLÉBÁNIA-INTÉZŐ?

● Olyan lelkes hívő, aki önmagában mély elhivatottságot, felelősséget érez és személyes küldetéstudattal rendelkezik saját egyházközsége, valamint az egyházmegye jövőjét illetően.

● A Váci Egyházmegye teljes Plébániai intéző képzését jelenléti rendszerben elvégezte, belső egyházi képesítéssel vagy megbízó levéllel rendelkezik. Plébánosa megbízásából kommunikációs, műszaki, gazdasági- és plébániai adminisztratív feladatokat koordinál, lát el.

● A formálódás állapotában lévő Missziós Plébánia Egységek életében fontos szerep jut ennek e szolgálatnak!

A Plébánia-intézők a plébános atyák munkáját logisztikai és lelki téren is a helyi közösség javára segítik, ezért fontosnak tartjuk, hogy a lehető legtöbb kompetenciával vértezzük fel őket.

A Plébánia-intéző elsődleges feladata, amelyet személyesen vagy megszervezve végez:

- a helyi egyházközség plébánosával/vezetőjével szoros együttműködésben végzi szolgálatát,

- munkafolyamatok követése, irányítása,

- az infrastruktúra működtetése, karbantartása, fejlesztése,

- az irodai adminisztratív feladatainak ellátása vagy megszervezése,

- a meglévő és alakuló közösségeinek helyiség- és eszköz igényének menedzselése,

- a költségvetési tervének és adminisztrációjának elkészítésében való aktív közreműködése,

- a jövőbeni fejlesztési szükségletek (lelki és fizikai téren egyaránt) feltárása, pályázatok figyelése,

- az animátorral, az adminisztrátorral, a gondnokkal és a plébánia többi munkatársával való közös munkálkodás.

Animátor:

Belső egyházi képzésen részt vett személy, aki a közösség építésében a plébános munkatársa.

Adminisztrátor:
Hivatali ügyintézésben, irodai, titkári, esetleg számviteli feladatokban jártas/gyakorlott személy, aki önkéntes vagy részmunka segítője a plébánia működésének.

Gondnok:

Műszaki problémamegoldásban és karbantartásban jártas, modernizálásban tapasztalt önkéntes, aki a plébánia infrastruktúrájának működtetéséért felelősséget vállal.

A JELENTKEZÉSHEZ SZÜKSÉGES

A plébánossal való egyetértés, együttműködés, közös gondolkodás, plébánosi ajánlás.

Ezzel együtt egy kézzel írt motivációs levél megfogalmazását is kérjük elküldeni az alábbi címre: intezokepzes@vaciegyhazmegye.hu

A felvételi eljárás során személyes elbeszélgetésre kerül sor, melynek időpontjáról a jelentkezőket külön tájékoztatjuk.

A képzés során a szállás és étkezés díját önköltségesen vagy a plébánia által finanszírozva kell rendezni. További részletek a felvételi elbeszélgetésen lesznek.

Örömmel és szeretettel várjuk a jelentkezéseket!

A támogató lehetőség, amihez a program kapcsolódik:

Plébánia- intéző képzés

stat_minus_3
Plébánia- intéző képzés
A Plébánia- intéző képzés célja, hogy a mindenkori plébánosok és munkatársai számára segítséget nyújtson a megnövekedett feladatok ellátásában, a plébániák gördülékeny működéséhez és a gondnoki, adminisztratív és intézői szolgálatok összehangolására gyakorlati megoldásokat adjon szervezett formában.

A szervezet, akinek ezt a lehetőséget köszönhetjük:

Váci Egyházmegye

Érdekel

Weboldalunk olyan megoldásokat (feltétlenül szükséges, valamint statisztikát támogató sütik) használ, melyekkel a jobb szolgáltatás érdekében elemzi a weboldal forgalmát, és személyre szabottabb élményt kínál. A részleteket megtalálod az Adatkezelési tájékoztatónkban. Jó böngészést kívánunk!

Mindet elfogadom Beállítások

Süti beállítások

Feltétlenül szükséges sütik
A weboldalon működő szolgáltatásokhoz szükséges.

Statisztikához használt sütik
Ezeket a sütiket arra használjuk, hogy információkat gyűjtsünk weboldalunk forgalmáról webhelyünk használatának elemzéséhez. Ezek a nyomkövető és teljesítménnyel kapcsolatos sütikkel összegyűjtött információk egyetlen személyt sem azonosítanak.

Beállítások mentése   Adatkezelési tájékoztató