
Programajánló / Plébánia- intéző képzés 2025/2026
Időpont: 2025. szeptember 1. - 2026. június 30. info
Jelentkezési határidő: augusztus 15. péntek
Helyszín:
Gödöllő, Mater Salvatoris Lelkigyakorlatos Ház
2100 Gödöllő, Kapucinusok tere 3.
Finanszírozás: költségtérítéses
Programszervező: Váci Egyházmegye
Ajánljuk: fiatal felnőtteknek, felnőtteknek, önkénteseknek
A KÉPZÉSRŐL:
- a mindenkori plébánosok és munkatársai számára segítséget nyújtson a megnövekedett feladatok ellátásában,
- a plébániák gördülékeny működéséhez gyakorlati megoldásokat adjon, szervezett formában,
- a gondnoki, adminisztratív és intézői szolgálatok összehangolása.
Elsősorban azoknak szól a Plébániai intéző képzés, akik szeretnének rendszerezett módon és mélyebben szerepet vállalni az egyházközségek szolgálatában.
A képzés segítséget nyújt a teljes plébániai működés megismerésére, folyamatainak megértésére, a cselekvő problémamegoldás képességére, a plébános által vezetett pasztorális tervezés és megvalósítás támogatására, a meglévő és születendő közösségek számára.
A két félév folyamán adminisztratív irodai munka és gondnoki modul témáit dolgozzuk fel. A lelki megalapozást konkrét gyakorlati oktatás követi, mely során e felelősségteljes szolgálathoz szükséges készségeket sajátíthatják és mélyíthetik el a résztvevők. Ezek:
✔ önismeret, kommunikáció,
✔ plébánia irodai adminisztráció, anyakönyvezés,
✔ pénzkezelés, számlabefogadás szabályai,
✔ pályázatfigyelés, pályázatírás, projektmenedzsment,
✔ szerződések, megbízások,
✔ építészet, műemlékvédelem,
✔ sekrestye szolgálat, liturgia, evangelizáció,
✔ üzemeltetés, karbantartás,
✔ balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás.
A 2025-26-os tanévben, félévente 4 találkozási alkalmat tervezünk, péntek vacsorától szombat délutánig. (Szállást biztosítunk.)
Az alkalmak egyike egy egész hétvégés lelkigyakorlat.
KI A PLÉBÁNIA-INTÉZŐ?
● Olyan lelkes hívő, aki önmagában mély elhivatottságot, felelősséget érez és személyes küldetéstudattal rendelkezik saját egyházközsége, valamint az egyházmegye jövőjét illetően.
● A Váci Egyházmegye teljes Plébániai intéző képzését jelenléti rendszerben elvégezte, belső egyházi képesítéssel vagy megbízó levéllel rendelkezik. Plébánosa megbízásából kommunikációs, műszaki, gazdasági- és plébániai adminisztratív feladatokat koordinál, lát el.
● A formálódás állapotában lévő Missziós Plébánia Egységek életében fontos szerep jut ennek e szolgálatnak!
A Plébánia-intézők a plébános atyák munkáját logisztikai és lelki téren is a helyi közösség javára segítik, ezért fontosnak tartjuk, hogy a lehető legtöbb kompetenciával vértezzük fel őket.
A Plébánia-intéző elsődleges feladata, amelyet személyesen vagy megszervezve végez:
- a helyi egyházközség plébánosával/vezetőjével szoros együttműködésben végzi szolgálatát,
- munkafolyamatok követése, irányítása,
- az infrastruktúra működtetése, karbantartása, fejlesztése,
- az irodai adminisztratív feladatainak ellátása vagy megszervezése,
- a meglévő és alakuló közösségeinek helyiség- és eszköz igényének menedzselése,
- a költségvetési tervének és adminisztrációjának elkészítésében való aktív közreműködése,
- a jövőbeni fejlesztési szükségletek (lelki és fizikai téren egyaránt) feltárása, pályázatok figyelése,
- az animátorral, az adminisztrátorral, a gondnokkal és a plébánia többi munkatársával való közös munkálkodás.
Animátor:
Belső egyházi képzésen részt vett személy, aki a közösség építésében a plébános munkatársa.
Adminisztrátor:
Hivatali ügyintézésben, irodai, titkári, esetleg számviteli feladatokban jártas/gyakorlott személy, aki önkéntes vagy részmunka segítője a plébánia működésének.
Gondnok:
Műszaki problémamegoldásban és karbantartásban jártas, modernizálásban tapasztalt önkéntes, aki a plébánia infrastruktúrájának működtetéséért felelősséget vállal.
A JELENTKEZÉSHEZ SZÜKSÉGES
A plébánossal való egyetértés, együttműködés, közös gondolkodás, plébánosi ajánlás.
Ezzel együtt egy kézzel írt motivációs levél megfogalmazását is kérjük elküldeni az alábbi címre: intezokepzes@vaciegyhazmegye.hu
A felvételi eljárás során személyes elbeszélgetésre kerül sor, melynek időpontjáról a jelentkezőket külön tájékoztatjuk.
A képzés során a szállás és étkezés díját önköltségesen vagy a plébánia által finanszírozva kell rendezni. További részletek a felvételi elbeszélgetésen lesznek.
Örömmel és szeretettel várjuk a jelentkezéseket!
Plébánia- intéző képzés
Váci Egyházmegye
Weboldalunk olyan megoldásokat (feltétlenül szükséges, valamint statisztikát támogató sütik) használ, melyekkel a jobb szolgáltatás érdekében elemzi a weboldal forgalmát, és személyre szabottabb élményt kínál. A részleteket megtalálod az Adatkezelési tájékoztatónkban. Jó böngészést kívánunk!
Feltétlenül szükséges sütik
A weboldalon működő szolgáltatásokhoz szükséges.
Statisztikához használt sütik
Ezeket a sütiket arra használjuk, hogy információkat gyűjtsünk weboldalunk forgalmáról webhelyünk használatának elemzéséhez. Ezek a nyomkövető és teljesítménnyel kapcsolatos sütikkel összegyűjtött információk egyetlen személyt sem azonosítanak.